Våra Cases

Om Oss

Kontakt

Change language to:

English

“Dynamic Content Optimization-Award”-vinnare

Volvo Cars Norge

Ett prisbelönt samarbete mellan kreativitet och digital optimering

Det senaste året har Grey Gothenburg, i nära samarbete med Mindshare Norge, utvecklat en ny plattform där Volvo Cars annonserar digitalt – Volvo Holistic DCO (Dynamic Content Optimization). Med 3 nomineringar och 3 utmärkelser, har projektet överträffat alla förväntningar samt avsevärt optimerat Volvo’s budget för digitala medier.

Med en helt ny design och layout gör plattformen det enkelt att testa annonser mot varandra och optimera kommunikationen efter högsta möjliga konverteringsutfall. Hittills har 639 budskap i 2358 olika banners producerats och gått live.

”Genom att använda DCO kan vi skräddarsy budskap och rikta annonser i mycket större utsträckning än med vanlig digital annonsering. Tiden vi lagt på att manuellt utforma reklamen går nu till att utveckla nya koncept och koppla dem till en relevant målgrupp.” Samuel Beckmann, Insights Manager Mindshare

Resultatet av projektet blev en förbättring av konverteringen med 440%, och en minskad kostnad med 66% per konvertering. En framgång som belönades med Guld för Lead Performance, Silver i Performance Innovation, såväl som Silver i Online Performance på INMA Performance Awards.

Nyckeln till framgång i det digitala medielandskapet handlar om att skapa ett nära samarbete mellan medieköpare, ad tech experter och kreatörer. Det här samarbetet mellan Volvo Cars, Mindshare och Grey har visat en tydlig effektökning av vår investerade mediebudget, samtidigt som vi får ny data om våra kunder som vi kan använda som insikter i den ständigt pågående kreativa processen. Vi är glada för bekräftelsen från INMA och ser fram att ta detta koncept vidare även till andra marknader”, säger Patrik Norrlund, Dynamic Content Creation på Volvo Cars globala marknadsavdelning.

”Det här är produkten av den omvandling vi har genomgått de senaste åren – från en traditionell byrå till en föregångare av kreativ leverans inom Digital Ad Performance.” Nicola Stockmann, VD Grey Gothenburg

Still image from case movie showing 15 still images from volvo campaigns in a grid. 5 rows wide, 3 rows high.
Våra Cases
Om oss
Kontakt

ADRESS

GREY Gothenburg
Södra Hamngatan 35
411 14 Göteborg

+46 31 726 98 00

SAMARBETEN

Nicola Stockmann
Managing Director,
GREY Gothenburg

+46 735 34 38 92

Skicka e-post

i

PRESS & MEDIA

Nicola Stockmann
Managing Director,
GREY Gothenburg

+46 735 34 38 92

Skicka e-post

LEDIGA JOBB

Spontanansökan
Bifoga CV & Portfolio

Skicka e-post

© 2020 Grey Group. A WPP Company